Rozmowa rekrutacyjna na Doradcę klienta

Rozmowa rekrutacyjna na Doradcę klienta

Doradca klienta jak sama nazwa wskazuje, udziela szeroko pojętej rady zainteresowanym użytkownikom w wyborze optymalnej dla nich usługi czy produktu. Na stanowisko to aplikują przede wszystkim osoby młode, najczęściej studenci szukający zajęcia z nienormowanym czasem pracy. Praca jednak mimo, że jest samodzielna, wymaga dużego zaangażowania. Jeśli właśnie przygotowujesz się do rozmowy kwalifikacyjnej, chętnie podpowiemy ci w jaki sposób dobrze się do niej przygotować.

Na początku, trzeba powiedzieć, że doradca klienta jest stanowiskiem odpowiedzialnym. W zależności o tego, w jakiej branży będziesz udzielać porad, będzie się to wiązało z rozległym procesem. Obejmuje on zarówno pozyskiwanie klientów przez sprzedaż produktu/usługi oraz podtrzymywanie trwałego z nimi kontaktu. Jest to więc praca dla ludzi komunikatywnych, z wysokim poziomem kultury osobistej oraz odporności na stres. Podstawowe wymagania nie są wygórowane. Przeważnie trzeba ukończyć szkołę średnią, potrafić obsługiwać komputer, posiadać prawo jazdy kategorii B oraz znać co najmniej jednej język obcy. Warto wziąć udział w procesie rekrutacyjnym na stanowisko doradcy klienta, gdyż poza warunkami finansowymi kuszą również np. służbowy laptop czy samochód.

Zapoznaj się z naszymi wskazówkami dotyczącymi czekającej cię rozmowy kwalifikacyjnej.

  1. Pamiętaj, że podczas rozmowy z pracodawcą należy wyglądać profesjonalnie. Nasz ubiór zależy od rodzaju przedsiębiorstwa, do którego aplikujemy. Zasięgnij więc opinii najlepiej od osób pracujących na podobnym stanowisku, jaki styl oni wybrali. Będzie to na plus dla twojego pozytywnego pierwszego wrażenia.
  2. Przed interview poświęć trochę czasu na zdobycie jak najwięcej informacji o firmie. Dzięki temu zaprezentujesz jako osoba, której naprawdę zależy na tej pracy gdyż planuje rzeczywiście związać rozwój osobisty z wzmocnieniem pozycji potencjalnego zakładu pracy.  Nie zapomnij też nazwiska twojego rekrutera oraz pełnionej prze niego funkcji. Zabierz ze sobą oryginały dokumentów oraz referencje od poprzednich pracodawców.
  3. Nie spóźnij się na rozmowę kwalifikacyjną. Najlepiej staw się już 15 minut wcześniej. Dzięki temu na spokojnie przygotujesz wszystkie niezbędne dokumenty. Będziesz mieć też czas uspokoić emocje z drogi na spotkanie. Przez to szanse na zachowanie stoickiej postawy podczas całej rozmowy.
  4. Prawdopodobnie padnie pytanie typu: „Dlaczego mamy zatrudnić akurat pana/panią”? Odpowiadając na nie, wykorzystaj zebrane wcześniej informacje. Podkreśl pozycję firmy w branży oraz wysokiej jakości produkty czy usługi. Pracodawcy chętniej zatrudniają osoby, które wiedzą konkretnie w jaki sposób mogą przyczynić się do rozwoju firmy. Zwróć więc uwagę np. na płynną znajomość języków obcych i możliwość wzmacniani kontaktów z klientami zagranicznymi. Zwróć również uwagę na posiadanie u siebie cech, o których pisaliśmy wcześniej.

Pamiętaj, że pozytywne nastawienie i uśmiech na twarzy wpływa korzystnie na twój wizerunek w oczach innych ludzi.

Ebook o rozmowie kwalifikacyjnej