Rozmowa w sprawie pracy na recepcji

Rozmowa w sprawie pracy na recepcji

Recepcjonistka może znaleźć zatrudnienie w we wszystkich miejscach, w których wymagana jest rezerwacja miejsc noclegowych, na różne zajęcia czy zabiegi. Jej zadania w każdym calu obejmują kontakt z klientami, obsługą korespondencji , prowadzenie rozmów telefonicznych i udzielaniami informacji. Jeśli odebrałaś niedawno telefon z terminem rozmowy kwalifikacyjnej. Brawo! Przed tobą ostatni etap rekrutacji. Przygotuj się do niego dobrze. Właśnie dla ciebie przygotowaliśmy ten poradnik. Miłej Lektury!

Jeśli chcesz pracować jako recepcjonistka na pewno masz świadomość, że czeka cię masa obowiązków. Będziesz odpowiedzialna za udzielanie rzetelnych informacji różnymi drogami komunikacji. Obsługa telefonów, firmowej poczty elektronicznej, bezpośredni kontakt z klientem będą codziennie wypełniały czas pracy. To do twoich obowiązków będzie należała rezerwacja i przydzielanie wolnych miejsc noclegowych w pokojach, a w przypadku szkół językowych czy centrów odnowy biologicznej i gabinetach lekarskich informowanie o wolnych miejscach i rejestrowanie klientów/pacjentów.

Jednym z najważniejszych wymagań dla kandydatów na recepcjonistów jest bardzo dobra obsługa komputera , programów rezerwacyjnych i urządzeń biurowych oraz co najmniej bardzo dobra znajomość języków obcych. Niezbędne kompetencje zdobyć można w szkole średniej o kierunku hotelarskim lub turystycznym, choć w lepszej pozycji są absolwenci studiów wyższych. Niezbędnymi cechami osobowościowymi dobrego pracownika recepcji są wysokie umiejętności komunikacji interpersonalnej, uprzejmość w kontaktach z ludźmi, bardzo dobra odporność na stres oraz zdolność do podzielności uwagi. W zawodzie tym zatrudniane są kobiety i mężczyźni o nienagannej aparycji i wysokiej kulturze osobistej.

Czekającą cię rozmowa z pracodawcą jest ostatnim etapem procesu rekrutacyjnego. Przede wszystkim pamiętaj o odpowiednim ubiorze, starannej fryzurze i delikatnym makijażu. Nie spóźnij się a nawet przyjdź kilka minut wcześniej. Zabierz ze sobą oryginały przesłanych dokumentów oraz referencje z poprzednich miejsc pracy. Poniżej zamieszczamy przykładowe pytania.

  1. Parlez-vous France très bien?

Czasami pracodawcy proszą o przesłanie dokumentów aplikacyjnych w języku obcym. Interview jest doskonałą okazja, aby sprawdzić rzeczywisty poziom znajomości określonego języka obcego. Przećwicz z kimś standardowe scenki z rozmowy kwalifikacyjnej czy obsługi klientów, które realizowałeś podczas kursów językowych.

  1. Proszę określić Pana/Pani mocne strony.

Pamiętaj, aby zaprezentować się jako osoba komunikatywna, o pogodnym usposobieniu, podzielnością uwagi i odporności na stres. Daj się poznać jako stanowczy ale jednocześnie uśmiechnięty pracownik.  Wspomnij o swoim dotychczasowym doświadczeniu w obsłudze klientów.

  1. Co Pan/Pani myśli o naszym hotelu/szkole językowej?

W ramach solidnego przygotowania zdobądź jak najwięcej informacji o firmie z różnych źródeł. Dzięki temu określisz jej wady i zalety oraz pozycje w branży. Spróbuj przygotować propozycje zmian/ulepszeń w sferze obsługi klienta. Cenniejszy jest pracownik, który nie boi się powiedzieć co można poprawić w funkcjonowaniu jednostki. Świadczy to o przyszłym zaangażowaniu w kreowanie jej wizerunku.

Zachowaj spokój podczas rozmowy z pracodawcą a wszystko będzie dobrze.

Ebook o rozmowie kwalifikacyjnej